Hei 2011!

hei 2011!
I år skal jeg…

  • Bruke mer garn fra garnlageret enn i fjor.
    • I 2010 brukte jeg totalt 3112 gr garn, 1298 gr var fra lageret.
  • Lære mer enn dobbelt så mange funksjoner på kameraet som i fjor.
    • I fjor lærte jeg meg en funksjon, så det skulle gå greit!
  • Oppdatere fotoalbumene i heimen.
    • Det gjorde jeg ikke i fjor.
  • Bruke opp mye stæsj fra hobbylageret mitt.
    • Jeg har alt for mye, og det er vel ikke vits i å sitte på ett lager? Det begynner nemlig å hope seg opp og bli en slags samling, men det er jo ikke akkurat sånn at jeg har det i ett vitrineskap i stua som jeg stolt viser fram til folk og forteller små historier om de enkelte ting, hvor mye de er verdt osv. Har ingen utstillingssamling med andre ord!
  • Bli flinkere til å lage god mat.
    • Kanskje til og med finne en signaturrett som folk snakker om i årevis til venner og familie. “Jeg var så heldig å få ______ av Hege i går!” og “Har du smakt Heges ______? Den er bare sååå god altså!“ Det hadde vært moro! 😉

Så over til 2010!
Inspirert av andre garnblogger omkring der ute på verdensveven, har jeg moret meg med å lage stolpediagrammer over garnprosjektene fra 2010 i dag! Hurra! Det er moro med lister og diagrammer!
Først en liten liste over garnprosjektene.

Nr Hva
Gave
For moro
Til meg
Gram
1 Lavendeljakke
x
750 gr
2 Rosa babysokker
x
35 gr
3 Slouched Tuva Hat
x
34 gr
4 Slouched Tuva Hat
x
34 gr
5 Slouched Tuva Hat
x
34 gr
6 Grå raggsokker
x
75 gr
7 Rosa raggsokker
x
100 gr
8 Vaskevott
x
19 gr
9 Beinpledd
x
420 gr
10 Bomullskjerf
x
200 gr
11 Baktus
x
144 gr
12 Sommerhatt
x
86 gr
13 Nøstebarndress
x
192 gr
14 Brune babysokker
x
27 gr
15 Hjertelue
x
57 gr
16 Ms hjertelue
x
50 gr
17 Darkside Cowl
x
50 gr
18 Lilla hals
x
100 gr
19 Ms mohairhals
x
100 gr
20 Ls hals
x
176 gr
21 Ls lue
x
45 gr
22 Js lue
x
45 gr
23 Ms lue
x
49 gr
24 Ms skjerf
x
52 gr
25 Js hals
x
39 gr
26 Leggiser
x
63 gr
27 Hvit skrå lue
x
63 gr
28 Hals med trekanter
x
43 gr
29 Lilla babysokker
x
30 gr
SUM
17
4
8
3112 gr

Jeg har ikke tatt med uferdige ting som OLgenseren, kjærstekjekkasgenseren, hexagonteppet og alle de andre uferdige prosjektene som ligger strødd rundt omkring i huset.
Kan vel ikke si at det har gått med mye garn i 2010, hvis man tar utgangspunkt i at ett nøste er 50 gr, så har jeg altså brukt 62,24 nøster med garn. Lavendeljakka tok 15 nøster, og pleddet tok 8,4 nøster.
Så stolpediagrammene.
Statistikk 2010
Statistikk 2010
Ull er ikke tull! 24 prosjekter med diverse ull! Me løøøøve ull! Bomullsprosjektene var vaskevotten, ett skjerf og en solhatt, mens akrylprosjektene var en hals og en lue.
Statistikk 2010
Gjennomsnittsvekta på prosjektene. Mange småprosjekter med andre ord.
Statistikk 2010
To huslige ting, vaskevotten som aldri er i bruk, og ett pledd som enten henger over en stolrygg til pynt eller over knea mine!
Det var 2010 kort oppsummert herfra!
Godt garn2011 til dere alle sammen! 😉

3 kommentarer om “Hei 2011!

  1. Åh, så moro med statistikk! Og du har jo virkelig hatt et produktivt år, må jeg si. Det er stas å se hobbyen sin satt opp sånn! Godt å se at det er flere som skal redusere lageret i 2011… Jeg er litt for flink til å hamstre, men nå trengs det visst plass til dobbelt babyutstyr, og da nytter det ikke å bygge opp garnlager samtidig når man bor på 66 kvm… 😉 Blir mye fint lagerarbeid på oss i året som kommer, da!

  2. Lykkelinn: Takk for det Lykkelinn, jeg synes virkelig at du har vært utrolig produktiv også! Hurra for oss hvis vi klarer å bruke opp masse garn, det hadde egentlig vært en drøm, for det er jo grenser for hva en liten leilighet klarer å huse…Monstermønster: Ja, jeg tenkte at det var på tide å øke kunnskapsnivået ett par hakk, det er jo tross alt ett dyrt og fint kamera, og når man har interessen, så er det jo bare dumt å ikke lære mer!

Legg igjen en kommentar